как да рекламираме във Фейсбук и Google реклами

Как да рекламираме хотел във Facebook и Instagram?

Последвайте ни

Продуктите на Meta открай време са в центъра на буря от противоречия. От една страна, потребителите на Facebook, към началото на 2022 година, наброяват почти 3 милиарда в цял свят! От друга, компанията често се оказва в центъра на скандали и е критикувана относно доста безотговорното си отношение към личните данни на своите потребители.

Едно обаче не можем да отречем: програмистите на Meta знаят как да направят добра платформа за реклама! Meta Business Manager и всички функции, които предоставя за своите потребители са същински празник за всеки маркетолог или собственик на бизнес. Платформата предоставя огромен набор от опции, включително много прецизно таргетиране и дори създаването на онлайн магазин в рамките на социалните мрежи. Използвани по подходящ начин, инструментите на Meta биха могли да доведат до страхотни резултати и висока възвращаемост за почти всеки бизнес.

Какво трябва да знаете за рекламата в платформите на Meta?

Създавали ли сте някога реклама за вашия хотел в Instagram или Facebook? Ако отговорът е “не”, имайте предвид, че в началото може да се чувствате объркани. Платформата за реклами се нарича Meta Ads Manager и е част от бизнес сюитата. Ето някои от най-важните неща, които трябва да знаете, ако искате да работите с нея.

1. Лесно е да се започне

Макар интерфейсът да е доста комплексен и да предоставя изключително много функционалности, е сравнително лесно да създадете реклама във Facebook или Instagram. Започвате с натискането на бутона “Създай кампания”, след което просто следвате стъпките, които са ясно обяснени.

2. Алгоритъмът е много добър

The Facebook Inc. може и да е започнало като експеримент, провеждан от студентско общежитие, но в днешно време е един от 5-те технологични гиганти, които управляват IT индустрията в световен мащаб. Това означава, че имат на разположение море от таланти, чиято единствена цел е да направят продукта по-добър.

Една от основните линии на развитие на Meta е усъвършенстването на алгоритми, които с все по-голяма прецизност и проницателност да обработват огромните обеми от информация, която се генерира ежедневно в платформите. И компанията бележи сериозни успехи в тази насока. А алгоритъмът, който решава въпроса коя реклама на кой клиент да бъде показана, е безспорно един от върховете на технологичната мисъл, разработени от Meta.

3. Имат много подробна информация за клиентите, която позволява прецизно таргетиране

Известно е, че социалните платформи притежават огромно количество лични данни за всеки свой потребител. Някои от тях се изискват във връзка с регистрацията и създаването на профил. Други се вписват доброволно от потребителите. А трети са изводи, които се извличат от алгоритмите на база поведението на хората онлайн. 

Наличието на тази информация позволява изключително прецизно насочване на рекламата. А това от своя страна, води до по-висока възвращаемост на инвестицията в реклама и разбира се – повече резервации!

4. Тестове, тестове, тестове!

Една от най-важните функции на платформата за реклами е, че позволява тестове. Ако тепърва стъпвате на пазара и все още нямате много впечатления от своята аудитория, това ви дава шанса да я опознаете. Можете да тествате различни визии, разнообразни послания. Всяка проба ви дава ценно късче информация, което ви доближава до дълбокото познаване на вашите клиенти.

Разбира се, всеки тест е свързан с време и рекламен бюджет. Но имайте предвид, че рекламата на хотели в социалните мрежи е дългосрочна игра. Ето защо това са ресурси, които си струва да бъдат инвестирани. 

5. Можете да настроите почти всичко, което пожелаете

Платформата позволява почти всякакви фини настройки, които дават огромна сила и почти неограничени възможности. Ето някои от тях:

  • Могат да се таргетират кампании специално за една от двете социални мрежи, както и да се избира специфичното място, на което да се появяват рекламите. 
  • Могат да се правят визии с различни резолюции и съотношения между ширина и височина, за да бъдат те идеално оптимизирани. 
  • Могат да се добавят различни послания, които да се таргетират ръчно, или пък да се остави алгоритъмът да прецени коя комбинация от елементи има най-добър потенциал.

6. Ако нямате никакъв опит, може би е по-добре да се доверите на автоматичните настройки

С голямата сила идва и голяма отговорност. Ако нямате опит с Facebook и Instagram рекламата, може би е добра идея поне в началото да използвате повече от автоматичните настройки, които предлага платформата. Както вече споменахме, алгоритъмът на Meta е изключително прецизен и ако първоначално го насочите по правилен начин, има потенциала да работи добре за вас. 

Имайте предвид обаче, че все пак става дума за машина, която няма перфектна преценка относно това какво означава “добър резултат”. Ето защо е изключително важно да следите редовно прогреса на своите рекламни кампании. Например, възможно е определена демографска група да прояви голяма активност спрямо вашите реклами, без да е част от вашата целева аудитория. Фактът, че хората реагират на рекламата обаче, обучава алгоритъма да засили фокуса си върху нея. А това най-често води до лоши резултати.

7. Meta постоянно се обновява

Друго важно нещо, което трябва да имате предвид е, че всички платформи на Meta – както потребителските, така и бизнес насочените – се обновяват постоянно. Това, разбира се, има своите положителни страни, защото платформите се усъвършенстват, появяват се нови функции, подобрения и т.н. Недостатъкът обаче е, че тъкмо се научите да работите с нещо и то изчезва, или се премества на друго място.

Тактики за реклама на хотел във Facebook и Instagram?

Когато става дума за Facebook и Instagram реклама за хотели, има няколко класически тактики, които задължително трябва да включите в своята маркетингова стратегия. Дали ще приложите всички едновременно, само някои от тях или пък ще ги използвате в различни периоди от време, зависи изцяло от вашата рекламна стратегия. Решението ви със сигурност ще бъде повлияно и от бюджета, с който разполагате: хотелиерският бранш е конкурентен и вашите реклами ще се състезават с тези на вашите конкуренти от региона.

1. Популяризирайте своя бранд

Първото много важно приложение на рекламите в платформите на Meta е популяризирането на бранда ви сред вашата целева аудитория. Идеята е хората, които желаете да превърнете във ваши гости, да научат името на вашия хотел. Този тип реклама изключително рядко има пряка възвръщаемост, но това е първата стъпка към разширяването на вашата клиентска база.

2. Напомняйте за себе си на своите почитатели и лоялни клиенти

След като вече сте направили впечатление на хората, мнозина от тях ще харесат вашата Facebook страница, ще ви последват в Instagram и ще посетят вашия уеб сайт. Втората рекламна линия, която препоръчваме да използвате е насочена именно към тях. Можете да я оптимизирате за различни цели. Например, да таргетирате реклама за получаване на повече запитвания към хората, които ви следват в социалните мрежи. Така ще започнете с тях разговор, който в голяма част от случаите може да доведе до резервация. 

Можете да изготвите и различни специални оферти, които да целят директна конверсия. Това е изключително подходящо, ако имате конкретен период, който искате да разработите. Разбира се, не става дума само за традиционните Великденски празници, Коледа и Нова година. Можете да пуснете специална атрактивна цена през седмицата, или друг традиционно слаб за вашето място за настаняване период. Ако я насочите към правилната аудитория, имате потенциала значително да повишите процентната заетост в по-слабите периоди.

3. Спечелете симпатиите на спонтанните пътешественици

Когато става дума за пътешествия, съществуват два вида хора: онези, които организират всичко предварително, с програма планирана до минутата, и хората-бохеми, които обичат всичко да се случва по естествен и спонтанен начин. Ако двете тактики до тук бяха насочени по-скоро към първите, то последната цели да обхване вторите. 

Създайте реклама, таргетирана към хората, които са се отбелязали в последните 24 часа в радиус около вашата локация. Така можете да спечелите като клиенти хората, които току-що са пристигнали и търсят къде да отседнат, както и онези, които спонтанно са решили да посетят вашата дестинация и толкова им е харесало, че обмислят да останат по-дълго време, отколкото са си мислели.

Facebook и Instagram са не просто популярни социални мрежи. За бизнеса те представляват мощен инструмент, с който могат да достигнат до своята целева аудитория. И макар те да са най-силни в рекламата на спонтанни покупки, със сигурност имат място в рекламния микс на всеки хотел. Ако развихрите творческото си мислене, рекламите в платформите на Meta могат да се превърнат в значим източник на допълнителна заетост за вашия хотел. 

Ако овладяването на сложните инструменти за реклама, ви изглежда като непосилна задача обаче, не се колебайте да се обърнете за помощ към професионалисти. Те ще ви помогнат да изведете своя хотел в челните позиции за дестинацията ви!

Разгледайте нашия блог и научете полезни съвети за хотелския маркетинг.

marketing-v-hotelierstvoto

Силата на маркетинга в хотелиерството: Как да привлечете

Хотелиерската индустрия и туризмът са сред секторите, които се основават на привличането на клиенти и предлагането на успешни услуги. Но как можете да привлечете нови клиенти и да управлявате...

Прочетете повече
razvitie-na-turizma-i-hotelierstvoto-prez-godinite

Пътуване през времето: Развитието на туризма и хотелиерството

Историята на туризма и хотелиерството Пътуването е дейност, позната на човечеството през цялата негова история. За едни от първите пътешественици са считани древните търговци, които обикаляли от място на...

Прочетете повече
privlichane-na-turisti-online-chrez-virtualni-obikolki

Привличане на туристи онлайн чрез виртуални обиколки: Съвети

В днешно време, благодарение на бързото развитие на технологиите, бизнесите успяват да се разрастват все по-успешно. Туризмът също е сфера, в която новите технологични иновации оказват влияние. Пример за...

Прочетете повече