Директните резервации са особено важни за всеки един хотел, тъй като по този начин не се налага да плащате такси и комисионни на трети лица. Както вече стана дума в първата част на тази статия, необходимо е да положите усилия, за да получите повече резервации, направени директно през сайта на Вашия хотел.
В нея Ви издадохме 5 ефективни маркетингови стратегии, които ще Ви помогнат да го направите. Във продължението на тази статия, предстои да ви предложим още 5 работещи идеи. Вижте кои са те:
6. Платено партньорство с инфлуенсъри
Както вероятно знаете, маркетингът на влиянието (“influencer marketing”) придоби изключително голяма сила в последните години. Инфлуенсърите са хората, които изграждат огромна маса от последователи, благодарение на полезното и интересно съдържание, което създават за тях. И най-важното е, че са спечели доверието на своята аудитория и тя се вслушва в техните съвети и препоръки. Затова ползите за Вашия хотел от платено партньорство с инфлуенсъри може да бъдат големи.
Има различни възможности как да изградите такава маркетингова кампания. Най-ефективният от тях е инфлуенсърите, които сте избрали да посетят хотела, да направят снимки, видео и/или да напишат статия, с които да представят Вашия бизнес и услугите, от които посетителите могат да се възползват. Това може е полезно и за SEO оптимизацията на сайта Ви, ако инфлуенсърите споделят линк към него в своя блог или видео.
За да ангажирате още повече тяхната аудитория, може да направите игра, в която един от последователите да спечели награда – нощувка или романтичен уикенд за двама. По този начин имате възможността да привлечете и нова аудитория към Вашите социални мрежи, което е полезно, за да достигнат рекламните Ви послания до повече хора.
За да получите максималните резултати от подобни кампании обаче трябва да откриете инфлуенсъри, чиято аудитория отговаря като характеристики на Вашите перфектни клиенти.
7. Управлявайте клиентските отзиви и ревюта
Отзивите и ревютата, които гостите оставят за Вашия хотел са много важни. Имайте предвид, че преди да направят резервация, потенциалните клиенти ще проучат възможно най-много отзиви. Ако преобладаващата част от тях са негативни, те няма да пристъпят прага на хотела. Но в случай, че те видят доволни и щастливи хора, тогава със сигурност ще натиснат бутона “резервирай сега”.
Както добре знаете, много по-лесно е да получите негативно ревю от неудовлетворен клиент, отколкото положителен отзив от доволен гост. За съжаление, независимо колко очаровани са останали от хотела и обслужването, след като си тръгнат, гостите Ви се връщат обратно към ежедневието си. Затова Вашата задача е да ги стимулирате да оставят своите отзиви и препоръки, когато напускат хотела или да им изпратите напомнящ имейл няколко дни по-късно.
Събраните положителни отзиви може да използвате, за да изградите доверие към хотела в социалните мрежи, а дори и за рекламни кампании. Така че не ги пренебрегвайте и направете всичко по силите си Вашите гости да си тръгват винаги доволни.
8. Уверете се, че рекламите ви таргетират правилната аудитория
Може би това ви звучи като твърде очевиден съвет. Но ще се учудите да разберете, колко често допускана грешка е това. Ако управлявате луксозен 5-звезден хотел, таргет потребителите Ви ще са платежоспособни хора, които търсят удобство и отлично преживяване. Те ще бъдат значително по-различни, в сравнение с тези на малък хостел, например, където гостите избират да отседнат предимно заради достъпните цени. Така че внимателно проучете какъв е профилът на гостите, които отсядат при Вас – каква е платежоспособността им, дали пътуват по бизнес задачи, или за удоволствие, сами или със семейството си, от кои държави/населени места са, какви са хобитата им и т.н. Facebook Ви позволява много прецизно да насочите рекламите си, именно на база на потребителския профил и интереси.
В случай, че предлагате както луксозни, така и по-достъпни стаи, тогава непременно разделете рекламните кампании за различните аудитории. По този начин ще изпратите ясни послания към подходящите потребители, което увеличава шанса те да направят резервация през сайта Ви.
9. Убедете потребителите да изберат не само хотела, но и дестинацията
Днес хората са по-мобилни от всякога и все по-често избират да разнообразят дестинациите, които посещават, вместо да прекарват почивката си всяка година на вече до болка познатото място. Затова една отлична стратегия, която може да приложите, е не само да промотирате хотела си, но също и дестинацията.
Разбира се, че да покажете хотела си в отлична светлина е важно, но имайте предвид, че колкото и добър да е той, гостите ще търсят интересни места и събития, които да посетят, докато трае престоят им. Затова неременно покажете какви са предимствата на града или курорта, в които сте локализирани. Голям музикален фестивал, спортно състезание или отворен ски сезон са отлична възможност да привлечете вниманието на повече потребители и да напълните стаите в хотела.
10. Осигурете отлично преживяване от резервацията до напускането на хотела
Колкото и да са добри усилията ви в дигиталната среда, това не е достатъчно. Разбира се, хубавият сайт, ефективните рекламни кампании и активността в социалните мрежи, по всяка вероятност ще ви донесат нови клиенти. Но Ваша задача е да осигурите същото отлично преживяване и когато гостите прекрачат прага Ви. Качественото обслужване, което да оправдае и дори надхвърли техните очаквания, Ви гарантира, че те ще се върнат отново, ще споделят добрите си впечатления в ревю или ще препоръчат на приятели. Така че непременно положете усилия и в тази посока, за да постигнете успех.
Това бяха 10 маркетинг стратегии, които да приложите, за да получите повече директни резервации за Вашия хотел. Ако имате нужда от помощ, за да представите хотела си по най-добрия начин в онлайн пространството, UPguest ще Ви предложи специализиран маркетинг за хотели, съчетан с висока експертиза.