7 ключови стъпки за успешен дигитален маркетинг на хотели

7 ключови стъпки за успешен дигитален маркетинг на хотели

Последвайте ни

Основните нужди на човек са храна, вода и подслон. Може да се каже, че и интернет вече попада в този списък. На интернет разчитаме за всичко: да проверим рецептата за вечеря, да изберем най-бързия маршрут, да открием най-близкия обущар… Отговорът на почти всеки въпрос е “потърси го в интернет”. Ето защо дигиталният маркетинг е неизбежна част от стратегията на всеки хотел. Но как да установите онлайн присъствие, така че то да постига резултати? Ето 7 стъпки, с които успешно да разработите своя имидж онлайн.

  • Всичко започва с Google

Няма как да започнем статия за дигитален маркетинг с нещо различно от алфата и омегата на интернет: Google. Първата стъпка за успешен дигитален маркетинг е да регистрирате хотела си в Google Business Profile и да оптимизирате профила.

Има и допълнителна причина да сложим именно тази стъпка на първо място. Процесът по регистрация на бизнеса изисква потвърждение за неговата легитимност. За България то се извършва чрез получаване на картичка на адреса на хотела ви, която съдържа код за потвърждение. Официалният срок, който Google дава за това е 14 дни, но всички сме наясно с каква скорост оперират Български пощи.

Поради това ви съветваме преди да направите каквото и да е друго, да се регистрирате в Google Business Profile и да отправите заявка за потвърждение. А докато чакате – можете да работите по следващите стъпки.

  • Уеб сайт на хотела

Днес нито един бизнес не може да си позволи да оперира без уебсайт. Това се отнася с още по-голяма сила за хотелите. Уеб сайтът е не просто начин да се “появите на дигиталната карта”. Използван правилно, той може да се превърне в един от най-мощните маркетинг инструменти в арсенала ви. 

Уебсайтът има комплексна роля. От една страна, той представя мястото: кара посетителите да се потопят в атмосферата и стила му, да пожелаят да бъдат там. От друга, той информира: в уебсайта можете да отговорите на всички въпроси, които един бъдещ посетител би могъл да си зададе. Не на последно място, сайтът е канал за директни резервации.

Ето един чудесен пример за успешен уебсайт на хотел в Добринище. Забележете, че още с първия поглед, в основната визуална зона на началната страница, посетителите на сайта имат достъп до всичко най-важно за тях: снимки от хотела, форма за резервация и линкове към всички най-важни секции от уеб сайта. Доброто потребителско преживяване на уеб сайта ви е едно от нещата, които ще формират предварителното добро мнение на клиентите.

Имайте предвид, че няма универсално решение за успешен уеб сайт. Ако искате този канал да работи за вас безупречно, той трябва да бъде съобразен с вашия стил и бизнес модел. Ето защо е изключително важно да се доверите на професионалисти с богат опит за изграждането му.

  • SEO оптимизация

Един от парадоксите на дигиталното ни време е следният: от една страна е абсолютно задължително да имате уебсайт, от друга той е практически безполезен, ако никой не го види. Тук на помощ идва SEO оптимизацията. Както със сигурност вече сте чували, това е начинът, по който вашият уеб сайт да излезе на челни позиции в интернет търсачките

За целта могат да се използват редица инструменти. Те включват техническа оптимизация на сайта, употребата на правилните ключови думи, изграждане на стратегия на съдържанието, backlink стратегия… Зави ли ви се свят? Това е нормално. SEO е доста сложна материя. Но специалистите с опит, са наясно с всички нейни тънкости и ще ви помогнат.

  • Присъствие в социалните мрежи

Вече имате уеб сайт, той се класира добре в търсачките, и профилът ви в Google Business Profile е потвърден. Следва да заявите своето присъствие в социалните мрежи. Тук трябва да отбележим, че не е задължително да бъдете регистрирани в абсолютно всички платформи, а само в онези, които посещава целевата ви аудитория. 

Ако сте поддържали някога социален профил на бизнес, вероятно знаете, че ангажиментът не е за подценяване. За да прави профилът ви добро впечатление на аудиторията, той трябва да се разработва систематично и целенасочено. Това включва избиране на красиви (и качествени) изображения, измисляне на интересни текстове за публикации и всичко това – с регулярен график на публикуване. Ако нямате ресурса да се занимавате редовно с няколко социални канала сами, имате два варианта. 

Първият е да наемете дигитална агенция за тази цел. Предимството тук е, че като професионалисти, те ще изготвят цялостна дигитална стратегия, която след това ще приведат в действие. Другата опция е да се фокусирате само в една платформа. На този етап препоръчваме Facebook, защото тя към момента е най-използваната социална мрежа в България, която освен това има опция за оставяне на отзиви.

  • Реклами

Каквото и да си говорим, успешният дигитален маркетинг винаги включва и платена реклама. Мнозина хотелиери разглеждат рекламния бюджет като разход. Но ако една рекламна стратегия е проектирана правилно за вашия бизнес и аудитория, бюджетът е инвестиция, която ще се отплати многократно във времето.

Рекламната стратегия винаги зависи от бюджета, с който разполагате. Най-често използваните платформи за реклама са Meta и Google. В хотелиерския бранш социалните мрежи се използват по-скоро за имиджова реклама и разширяване на аудиторията. Когато хората вече са на етап планиране на предстоящата си почивка или екскурзия, идва на ход Google рекламата. На този етап от маркетинговата фуния, рекламата има потенциала да се превърне сравнително бързо в резервация.

Що се отнася до Google, трябва да знаете, че технологичният гигант притежава и специализирана платформа за реклама на хотели. Тя се нарича Google Hotel Ads и предлага многобройни опции, които са разработени да улеснят връзката между пътуващите и хотелите, като стимулират директните резервации.

  • Имейл маркетинг

Много бизнеси подценяват този канал. Вярно е, че в днешно време всеки от нас получава такова количество нежелани имейли всеки ден, че е разбираемо защо мнозина възприемат имейл маркетинга като отживелица. Истината е, че ако изпращате на своите клиенти полезни, забавни и информативни имейли, които те искат да четат, ако не злоупотребявате с честотата на изпращане, имейл маркетингът има потенциала да създаде солидна база от верни почитатели на вашия хотел, които с нетърпение ще очакват всяко ново послание. Известно е, че редовният клиент е 5 пъти по-ценен от новия.

Имайте предвид, че изобщо не е задължително всеки имейл да съдържа някаква специална оферта. Например, ако имате добра CRM система, можете да насрочите автоматизирани съобщения, чрез които да накарате своите редовни клиенти да се чувстват специални. Поздравете ги за рождения или имения ден, изпратете им картичка за годишнината от сватбата. Уверяваме ви, че този жест няма да остане незабелязан.

Разгледайте нашия блог и научете полезни съвети за хотелския маркетинг.

marketing-v-hotelierstvoto

Силата на маркетинга в хотелиерството: Как да привлечете

Хотелиерската индустрия и туризмът са сред секторите, които се основават на привличането на клиенти и предлагането на успешни услуги. Но как можете да привлечете нови клиенти и да управлявате...

Прочетете повече
razvitie-na-turizma-i-hotelierstvoto-prez-godinite

Пътуване през времето: Развитието на туризма и хотелиерството

Историята на туризма и хотелиерството Пътуването е дейност, позната на човечеството през цялата негова история. За едни от първите пътешественици са считани древните търговци, които обикаляли от място на...

Прочетете повече
privlichane-na-turisti-online-chrez-virtualni-obikolki

Привличане на туристи онлайн чрез виртуални обиколки: Съвети

В днешно време, благодарение на бързото развитие на технологиите, бизнесите успяват да се разрастват все по-успешно. Туризмът също е сфера, в която новите технологични иновации оказват влияние. Пример за...

Прочетете повече