Привличането на повече директни резервации е от важно значение за всеки хотел. Това са резервациите, направени директно през сайта на Вашия хотел, като по този начин не се налага да заплащате комисионни на трети страни – като онлайн травъл агенциите и сайтове, които предлагат почивки. Това е чудесно, защото Ви помага да спестите излишни разходи и да увеличите печалбата си.
За да постигнете тези резултати обаче, е нужно да положите усилия, с които да убедите посетителите на сайта Ви да натиснат бутона “резервирай”. Ако искате да разберете как може да го направите, в тази статия сме подготвили 10 работещи маркетинг стратегии, които ще Ви помогнат да привлечете повече директни резервации.
1. Обърнете по-сериозно внимание на Вашия уебсайт
Ако искате успешно да развивате Вашия хотел, да имате сайт е повече от задължително. За съжаление обаче, това не е достатъчно. Уеб сайтът на Вашия хотел трябва да предостави отлично потребителско преживяване и да насочи потребителя да извърши желаното действие. Трябва да имате предвид обаче, че голяма част от потребителите ще направят проучване, ще сравнят цените при конкурентите, преди изобщо да вземат решение. Тук на ход сте Вие, за да ги убедите и улесните.
Има няколко важни неща, на които задължително трябва да обърнете внимание. На първо място – уеб дизайна и функционалността на сайта. Ако той е твърде бавен, не зарежда на всички устройства или пък е изглежда сякаш отдавна не е обновяван – имате проблем. Всичко това може да изгуби доверието на потенциалните Ви клиенти и те да се откажат.
Също така, постарайте се максимално да задържите вниманието на посетителите на Вашия сайт. Това на първо място може да постигнете с издържана визуална бранд идентичност, която да В
и отличи от останалите хотели. Покажете им кратко видео, което представя предимствата на хотела – удобни легла, луксозно обзавеждане, басейн, ресторант и т.н. Спечелете доверието им с отлични отзиви, които сте получили от предишни клиенти.
По този начин ще ангажирате повече потенциални клиенти, които ще достигнат до бутона за резервация. Но това все още не е краят. Ако формата за записване има твърде много стъпки или неясно какво точно трябва да се попълни, може да загубите този клиент. Затова е задължително формата за регистрация да бъде максимално улеснена и да вземете от потребителите само тези данни, които наистина са Ви нужни.
2. Инвестирайте в SEO оптимизация
Освен да имате хубав и функционален сайт, трябва да се погрижите потребителите да го откриват лесно. Най-добрият начин, по който може да го направите е чрез SEO оптимизация. Това обяснено накратко, означава да използвате определени методи и техники, с помощта на които да направите така, че сайтът на Вашия хотел да се появява на челни позиции при търсене в Google (или друга търсачка).
Все пак, представете си как хората търсят хотели. След като са избрали дестинацията идва ред да потърсят място, където ще отседнат. Влизат в търсачката и пишат “хотели в …”. Разбира се, най-голямо внимание ще обърнат на първите няколко предложения, а шансът да стигнат до втора страница е наистина малък. Затова добра идея е да насочите усилията си към SEO оптимизация.
Google използва сложен алгоритъм, който оценява сайтовете по редица критерии и класира най-добре представилите се на първата страница с резултати. В списъка с тези критерии влизат скоростта на зареждане, колко време потребителите прекарват на сайта, в каква степен съдържанието е уникално, препращат ли други сайтове към вашия и т.н. Всички тези неща, могат да бъдат оптимизирани, а от там да Ви изведат на челни позиции. Това е изключително важно, тъй като ще донесе на сайта Ви повече органичен трафик т.е. потенциални клиенти, за които не се налага да плащате, за разлика от рекламите.
SEO оптимизацията изисква високи технически познания, затова Ви съветваме да се обърнете към специалисти в сферата, които ще Ви дадат правилните съвети и насоки и използват единствено позволени техники.
3. Създайте стимули за потребителя да направи резервация
Както вече споменахме, потребителите разполагат с много възможности, затова Вашата задача е да създадете стимули, които допълнително ще ги мотивират да изберат именно Вашия хотел. Разбира се, първото нещо, за което вероятно се досещате е отстъпка от цената. Това е един от стимулите, които наистина работят. За част от хотелите, особено по-малките такива, този тип отстъпки са нерентабилни и могат значително да свият приходите.
Стимулите обаче могат да не бъдат единствено намаления. По-скоро се опитайте да ги представите като допълнения, към основната Ви оферта. Такива могат да бъдат безплатни закуски, подарък масаж/друга процедура в СПА центъра, разходка с местен гид до близка забележителност, превоз до плажната линия, включен шезлонг и чадър на плажа. Съветът ни, ако искате да получите повече директни резервации, е да предлагате тези специални оферти ексклузивно само за резервации, направени през сайта на хотела.
Бъдете креативни и помислете какво още може да предложите на Вашите клиенти, което ще Ви отличи от останалите и ще Ви превърне в предпочитания избор.
4. Отървете се от проклятието на изоставените резервации
Според различни проучвания, около 2/3 от потребителите стигат до някакъв етап на резервацията и се отказват преди да са я финализирали. Причините могат да са разнообразни – открили са по-добро предложение, изникнала им е друга по-важна работа или нещо ги е разсеяло. С други думи, възможността да бъдете покосени от проклятието на изоставените колички не е никак малка.
Това обаче не означава, че напълно сте изгубили шанса да върнете клиента обратно. За целта използвайте ремаркетинг кампании. Тяхната задача е деликатно да напомнят на потребителите за забравената резервация, като още по-успешна стратегия е да им предложите допълнителни стимули, ако резервират сега.
Използвайки ремаркетинг кампании в Google и Facebook може значително да намалите изоставените резервации и ще напълните стаите в хотела.
5. Създайте ценни партньорства за Вашия бизнес
Още една ефективна стратегия, която успешно може да приложите е да намерите партньори за Вашия хотел. Чудесна възможност в тази посока е да потърсите местни бизнеси, с които да работите заедно. Например, изградете партньорство със сватбена агенция или агенция за организация на събития. Те ще насочват клиенти към Вас, а Вие може да им осигурите преференциални условия.
В случай, че хотелът Ви не разполага със собствен ресторант, може да насочвате гостите си към ресторант-партньор, който пък да осигури специална отстъпка или някаква оферта за Вашите гости.
Чрез партньорствата надграждате услугите си и създавате допълнителни екстри, които може да предложите на своите клиенти, за да направят резервация.
Това бяха 5 полезни маркетинг стратегии , които вече може да приложите и за Вашия хотел. Ако те са Ви дали нови идеи, не забравяйте да прочетете и втората част на тази статия, в която Ви очакват още 5 полезни съвета.