Брандинг на хотел: защо е важен и как да го осъществим?

Брандинг на хотел: защо е важен и как да го осъществим?

Последвайте ни

Брандингът винаги е бил важна част от дейността на маркетолозите. Напоследък тази дума доби толкова широка популярност, че излезе от дискусиите на маркетолозите и намери своето място в разговорите на огромно разнообразие: от собственици на бизнеси до инфлуенсъри. Но какво представлява брандингът в контекста на хотелиерството и как може да бъде реализиран? Именно този въпрос ще разгледаме в следващите редове.

Какво представлява брандингът на хотел?

Създаването на бранд представлява синхронизирането на всички аспекти от дейността и рекламата на един хотел, за да може той да бъде предпочетен от клиентите в целевата аудитория. Това, разбира се, включва елементи като дизайна на сайта, рекламните материали и брошурите, комуникацията с клиентите – на живо, по телефона и в социалните мрежи. 

Един силен бранд обаче може да обхваща също начина на построяване на сградата, интериорния дизайн и дори дребни на пръв поглед неща като подбора на шампоан за стаите. Например: ако основен елемент от вашата идентичност е ниският въглероден отпечатък и опазването на околната среда, със сигурност ще направи впечатление на гостите, ако химикалките в стаята са направени от рециклирана хартия и пластмаса.

Защо е важно да имаме добра стратегия за налагане на бранда?

Силният бранд е много мощен инструмент. Той може бързо да ви изведе на върха и да превърне огромна част от вашата целева аудитория във верни почитатели. Както изяснихме обаче, налагането на бранд е всеобхватна дейност. Ето защо е от първостепенна важност да имате подробен план. Така ще бъдете сигурни, че всички елементи от комплексната операция, която представлява един хотел, работят в синхрон и преследват една обща цел.

Как да изградим бранда на своя хотел?

1. Изяснете концепцията си

Добрата подготовка е първата стъпка във всяко начинание – включително и изграждането бранд. Преди да започнете, трябва да откриете за себе си отговора на няколко много важни въпроса: 

Каква е философията ви?

Този въпрос на пръв поглед може би не изглежда особено конкретен, но отговорът му е от изключително значение. Философията на вашия хотел е нещото, което ще ви отличи от конкуренцията. Тя е отговорът на въпроса: “Защо да избера този хотел пред всички останали?” Дали правите всичко за удобството на гостите си? Дали вашият хотел има най-безкомпромисната хигиена в града? Дали забавлението на посетителите е на първо място за вас? Ценностите на компанията са нещото, което помага на служителите да действат уверено в непредвидени ситуации.

Какво е уникалното във вашия хотел?

Тук не става дума за уникална комбинация от съоръжения. Уникалността на всеки хотел се намира в пресечната точка между всичко, което се предлага от преките ви конкуренти, онова, което предлагате вие и нуждите на посетителите.

Кой е вашият целеви пазарен сегмент?

Ако искате да постигнете успех, е важно да определите кои са гостите, които искате да спечелите. Дали те са млади или възрастни? Семейства или хора без деца? Пътуващи по работа или за удоволствие? Профилът на вашия идеален клиент ще бъде отправна точка, която ще ви помогне да вземете много важни решения. Те включват широк спектър от казуси: от “Необходимо ли е да изградя СПА център или детска стая за игра?”, до “Какви цветове са най-подходящи за моя хотел и какво трябва да бъде осветлението в стаите?”.

Когато знаете какво ви отличава, до кого искате да достигнете и какво впечатление искате да създадете у своите клиенти, колеги и в обществото като цяло, вие сте приключили първия най-важен етап от брандирането на хотела ви. Следва да синхронизирате възможно най-много аспекти от управлението на хотела.

2. Име

Изборът на име е изключително отговорна задача, но работата, свършена до момента ще ви улесни значително. Философията на компанията и насочеността ѝ ще ви помогне да изберете най-подходящото име, което да ви представя пред клиентите и обществото дълги години; име, с което да се гордеете!

3. Лого

Това е второто най-важно нещо, което трябва да създадете. Логото е емблемата, която ще се превърне в разпознаваемия символ на вашия хотел. Понякога е изкушаващо за собствениците на по-малки бизнеси да изберат най-евтината оферта за изготвяне на лого. Това е разбираемо. Балансирането на бюджета на един хотел често напомня на ходене по въже между два небостъргача и изработката на графичен дизайн с високо качество може да ви изглежда като ненужен разкош. Не забравяйте обаче, че точно както името, логото ще бъде лицето ви пред бъдещите клиенти. Не правете компромис с него!

4. Интериорен дизайн

Напълно сме наясно, че когато става дума за обзавеждането на един хотел винаги съществуват редица ограничения. На първо място това е бюджетът, разбира се, но има и други съображения. Ако не можете да си позволите да направите всичко наведнъж, планирайте обновлението на интериора на етапи.

5. Онлайн присъствие

В днешната дигитална ера няма как да си говорим за брандинг без присъствие в интернет. Създаването на дизайн система е нещото, което ще ви улесни неимоверно в изграждането на добър онлайн имидж. Дизайн системата е набор от дизайн елементи (цветове, шрифтове, декоративни елементи и др.) и правилата за тяхното съчетаване. 

Целта е както уеб сайтът, така и всички рекламни материали и социални мрежи да презентират хотела последователно по начин, който е в абсолютен синхрон с бранд идентичността му. Ако визуалната идентичност на хотела ви е разпознаваема, след време клиентите ще си спомнят за вашия хотел дори когато видят вашия фирмен цвят в друг контекст.

Друг важен аспект в налагането на добро онлайн присъствие е комуникацията с клиента. Това включва съдържанието на сайта и блога (ако имате такъв), но също така и прякото общуване в социалните мрежи. Ако брандът ви е младежки и забавен, можете да си позволите да се обръщате към своите клиенти по-непосредствено и дори да им говорите на ти. Ако от друга страна имате бутиков хотел, чиято целева аудитория са професионалисти в командировка, обръщението към тях ще изглежда по съвсем различен начин.

Може ли да се прави брандинг на хотел, който вече работи?

Дотук разглеждахме една хипотетична идеална ситуация, в която концепцията за бранда се прави предварително. Това обаче е в известен смисъл частен случай. Много често се случва така, че към създаване и налагане на бранд се стига след като хотелът вече е изграден, обзаведен и в известна степен разработен. 

Това не е проблем. Разбира се, че в този случай ще има редица ограничения. Най-често сградата и интериорът вече са реализирани, името е избрано и е разработено лого. В тези случаи се прави задълбочен анализ на съществуващите бранд активи, за да се определи дали е необходимо ребрандиране и какво да включва то. Най-често се налага редизайн на уебсайта и рекламните материали, а понякога и поетапно обновяване на интериора. Независимо от мащаба на промените, всяка стъпка по посока създаване на силен бранд е стъпка към постигане на целите ви.

Може би усетихте вече, че брандингът на хотел е доста специфична дейност, която би могла да отнеме огромно количество ресурси. Направен както трябва обаче, той увеличава многократно ефекта от всяко маркетингово усилие. Най-важното е, че създава база от лоялни клиенти – гръбнакът на всеки успешен бизнес!

Разгледайте нашия блог и научете полезни съвети за хотелския маркетинг.

marketing-v-hotelierstvoto

Силата на маркетинга в хотелиерството: Как да привлечете

Хотелиерската индустрия и туризмът са сред секторите, които се основават на привличането на клиенти и предлагането на успешни услуги. Но как можете да привлечете нови клиенти и да управлявате...

Прочетете повече
razvitie-na-turizma-i-hotelierstvoto-prez-godinite

Пътуване през времето: Развитието на туризма и хотелиерството

Историята на туризма и хотелиерството Пътуването е дейност, позната на човечеството през цялата негова история. За едни от първите пътешественици са считани древните търговци, които обикаляли от място на...

Прочетете повече
privlichane-na-turisti-online-chrez-virtualni-obikolki

Привличане на туристи онлайн чрез виртуални обиколки: Съвети

В днешно време, благодарение на бързото развитие на технологиите, бизнесите успяват да се разрастват все по-успешно. Туризмът също е сфера, в която новите технологични иновации оказват влияние. Пример за...

Прочетете повече