Как да подобрим SEO на хотела си в 10 стъпки

Как да подобрим SEO на хотела си в 10 стъпки

Последвайте ни

Имате хотел. Имате и уеб сайт, но почти никой не го вижда, а гостите ви изобщо не са успели да го открият. Ако се намирате в сходна ситуация, значи е време да промените сайта си така, че той да бъде забелязван от интернет търсачките. Това се нарича SEO оптимизация. Целта е вашият сайт да се класира на възможно най-висока позиция в страницата с резултатите за определени ключови думи. Така той ще бъде видим за максимален брой потенциални клиенти.

В следващите редове ще очертаем своеобразна пътна карта за подобряване ефективността на вашия уебсайт. Ако това е целта ви, продължавайте да четете.

  • Дефинирайте целевата си аудитория

Както почти всеки друг елемент от маркетинга, SEO оптимизацията на хотелски уебсайт също започва с точно дефиниране на целевата аудитория. Познавайки добре своите потенциални клиенти, вие лесно ще можете да определите техния начин на изразяване. Така ще успеете да набележите най-важните ключови думи: фразите, които те използват, за да потърсят хотела ви.

  • Направете проучване на ключовите думи

След като вече знаете кой е вашият идеален клиент и как се изразява, е време да направите същинското проучване на ключови думи. Съберете списък с всички фрази, които имат отношение към вашия хотел. За вдъхновение можете да използвате предложенията на google, и дори да потърсите какво ще предложи YouTube. След като сте готови, проверете каква е честотата на търсене за всяка ключова дума.

След като се въоръжите с този ценен списък, е време да си дадете равносметка кои са правилните ключови думи за вас. Изберете си битки, които можете да спечелите. Макар широкообхватни ключови думи като “хотел в София” да имат огромен обем от търсения всеки месец, имайте предвид, че конкуренцията при тях обикновено е жестока. Изберете по-конкретни ключови думи, които обаче да са силно релевантни към вашия хотел. Например: “бутиков хотел в близост до ЦУМ”.

  • Организирайте съдържанието. Създайте URL структура и добавете мета данни.

След като вече сте избрали своите ключови думи, е добре да планирате как ще ги употребите на различните страници от своя уеб сайт. Съветваме да направите списък с всички страници, в който да определите коя ще бъде основната ключова дума за всяка от тях. Внимавайте да не оптимизирате няколко страници за една и съща дума, тъй като може да се получи така наречената “канибализация”. Тоест, две страници от вашия уеб сайт да се конкурират една с друга.

След като изготвите плана за съдържанието, можете да преминете към редактиране на съществуващите текстове. Друга сравнително лесна, но абсолютно задължителна стъпка в процеса по оптимизация, е добавянето на метаданни. Става дума за заглавието и краткия текст, които се показват в страницата с резултати при търсене в Google. 

Трябва да имате предвид, че търсачката невинаги показва при търсене мета данните, въведени от вас. В някои случаи алгоритъмът сам избира части от текста на страницата, които счита за по-уместни спрямо конкретното търсене. Проучванията показват обаче, че мета данните играят важна роля в определянето на класирането – дори да не се визуализират за потребителите.

Много ръководства по SEO оптимизация наблягат на значимостта на правилната URL структура. Вярно е, че начинът, по който е организиран един уеб сайт играе важна роля както за доброто потребителско преживяване, така и за доброто му представяне при търсене. Ако обаче оптимизирате уеб сайт, който работи вече известно време, промяната на URL структурата може да се окаже нож с две остриета. 

Ако не е извършена както трябва, подобна стъпка би могла не просто да не помогне, а напротив – да навреди на класирането на сайта ви. Ето защо, ако имате съмнения, че е необходима промяна в адресите на вашия съществуващ уеб сайт, ви съветваме да се консултирате със SEO специалист.

  • Оптимизирайте изображенията

Проучвания показват, че огромен брой хора избират мястото, където да отседнат не в основната страница с резултати, а с помощта на търсачката за снимки. Това не е учудващо. Все пак едно от най-важните неща за доброто прекарване на гостите е атмосферата на един хотел, а тя може лесно да бъде комуникирана чрез красиви, професионално направени снимки.

Избягвайте стоковите фотографии. Съветваме ви вместо това да използвате красиви снимки от вашия хотел, които от пръв поглед да накарат вашите посетители да се влюбят в него. Не забравяйте да добавите ALT текст за всяка снимка. ALT текстът представлява кратко описание на изображението (обикновено в едно изречение). Той се използва както от четящите програми за незрящи хора, така и от алгоритмите на търсачките.

Не на последно място, важно е да оптимизирате размера на изображенията си. Това е сложна задача, в която трябва да се избере правилния баланс между качеството на изображението и размер, който няма да бави излишно зареждането на страницата.

  • Подобрете структурата на страниците си

Целта на тази стъпка е да направи всяка от страниците на вашия уеб сайт по-организирана и лесна за четене. От SEO гледна точка е абсолютно задължително да маркирате заглавието на всяка страница като Heading 1. Макар другите видове заглавия да имат по-малко значение при класирането в търсачките, употребата им е желателна, защото те улесняват значително четенето и помагат на посетителите на страницата да открият безпроблемно информацията, която ги интересува.

Това е от особено значение за всички, които посещават страницата на вашия хотел от своя мобилен телефон. Колкото по-ясна е структурата на сайта ви, толкова по-добро ще бъде потребителското преживяване на нея. Когато потребителите харесват вашата страница, тяхното поведение дава сигнали на Google, че тя е качествена и трябва да бъде класирана на по-висока позиция.

  • Оптимизирайте скоростта на зареждане

Освен ако не сте уеб разработчик, за тази стъпка най-вероятно ще се наложи да потърсите помощ от професионалист. Известно е, че в последните години търсачките отдават все по-голямо значение на скоростта на зареждане на един уеб сайт. Потребителите от своя страна също стават все по-взискателни и ако преди беше нормално да чакаш по половин минута, за да прочетеш онова, което те интересува, днес повечето потребители не биха изтърпели повече от 3 секунди пауза.

Поради това да не се подобри скоростта на зареждане може да бъде пагубно за сайта на вашия хотел. Целта може да бъде постигната по много начини: като изберете по-добра хостинг услуга, като оптимизирате размерите на изображенията си, като минимизирате CSS и Java script. Обърнете се към специалист, който да анализира конкретните казуси с вашия сайт и да ви предложи план за действие.

  • Направете сайта си адаптивен

Днес съществува огромно разнообразие от смарт устройства, които всеки от нас използва ежедневно. Ето защо, за да бъде успешен един уеб сайт, е абсолютно задължително той да бъде адаптивен. Това означава, че той изглежда добре и е удобен за използване на всички видове устройства – както малкия екран на мобилния телефон, така и на огромния 75-инчов смарт телевизор.

  • Генерирайте и качете своя sitemap

Sitemap или “карта на сайта” е файл в машинно четим формат, в който са изброени всички страници на вашия уеб сайт. Търсачките използват този файл, за да обходят страниците и да ги индексират. Именно поради тази причина тази стъпка е важна.

Най-често картата на сайта използва XML формат. Повечето системи за управление на съдържанието могат да генерират такъв файл с натискането на един бутон. Впоследствие картата трябва да бъде качена в профила ви в Google Search Console.

  • Добавете хотела си в Google My Business

Създаването на профил в Google My Business е безплатно и ви предоставя редица предимства и инструменти. Вашият бизнес профил ще се появява както в обикновеното търсене, така и в Google Maps. Той съдържа най-важната информация за вашия хотел – адрес, телефон, уебсайт, работно време, снимки. Цялата информация се въвежда и управлява от вас. Профилът в Google My Business също така позволява на клиентите да пишат отзиви, на които собственикът на профила може да отговаря.

  • Използвайте потенциала на Google Hotel Search

Това е разработка на технологичния гигант, за която вече сме писали в нашия блог. Целта на Google Hotel Search е да помогне на пътешествениците да открият с минималния усилия най-подходящия за тях хотел. Платформата използва интерфейс, който поставя акцент върху изображенията с високо качество и големите, лесно четими шрифтове.

Ако включите добро, подробно описание на своя хотел и добавите красиви снимки с високо качество, Google ще класира вашето място за настаняване на по-висока позиция. Имайте предвид, че класирането на първа страница невинаги е лесно – особено на места с голяма конкуренция. За да подобрите своите шансове, добавете снимки с високо качество, чиито имена съдържат ключови думи, окуражете гостите си да оставят отзиви в Google и създайте описания, които са полезни, подробни и грамотно написани.

Съществуват още много начини, по които да подобрите класирането на вашия уеб сайт в Google. Това са първите и най-важни стъпки към тази цел. Чувствате ли се объркани? Не се безпокойте, това е нормално: SEO за хотели е комплексна материя. Ако нямате времето или желанието да придобивате всички необходими знания и умения, доверете се на професионалистите. Те ще ви преведат безпроблемно през процеса на оптимизация и ще помогнат на вашия уеб сайт да достигне до максимален брой потенциални клиенти.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on pinterest

Разгледайте нашия блог и научете полезни съвети за хотелския маркетинг.